Hajk 2020

25.06.2020

Varje år har vi barn som slutar på Tussilago för att ta steget till förskoleklassen, och just detta år var det ett barn vilket gjorde det lite speciellt då vi annars brukar ha dagsaktiviteter för att sen övernatta tillsammans med några av fröknarna. Istället blev det så att barnet i fråga fick sätta sig ner med de ur personalen som skulle haka på, och bestämma precis vad han ville göra under den dagen och när det var gjort så var det bara att invänta den roliga dagen.

Dagen var kommen och de åkte från förskolan vid 9:30 till en av våra pedagogers hemställe, Slind, där de började med att åka motorbåt och fiska, dessvärre fick de ingen fisk, men de hade roligt ändå och det är ju huvudsaken.

När de testat fiskelyckan så åkte de och badade, åt barnets önskelunch; plättar, och hade dessutom vattenkrig, vilken lycka!!
Mellan allt roligt så slank det även ner en del fika, barnet hade trots allt bestämt att punschrullar skulle med och de måste ju ätas upp.
Efter en otroligt rolig och varm dag så var det dags att börja bege sig tillbaka till förskolan, men innan det så åkte de iväg och köpte en mjukglass, det är ju trots allt bara en dag på förskolan då man får bestämma vad man vill göra, då tar man alla chanser man kan.

Nu begav de sig hemåt mot Gummark igen, men av erfarenhet så vet man att det tar på krafterna att vara ute i värmen, äta gott och dessutom hålla igång, så våra fröknar tänkte ut en otroligt genialisk plan för att hålla barnet vaken, nämligen med sång; HÖGT och ÄNNU HÖGRE! Det är tur att dom är fina våra kollegor!

När kvällen var kommen så hade barnet önskat att alla pedagoger på Tussilago skulle komma hem till dom, grilla lite korv och se hur de bor, vilket vi såklart med glädje gjorde!
Vi grillade korv och marshmallows, tittade på deras djur, och hoppade studsmatta. Det var en otroligt trevlig dag och kväll tillsammans och vi kommer leva på dessa minnen väldigt länge och hoppas såklart att barnet också gör det.