Sommarfesten 2020

22.06.2020

Midsommarfest/sommarfest, kärt barn har många namn, så även de tillställningar vi har här på Tussilago.

Varje år har vi en fest för barnet/barnen som slutar, och då bjuder vi in föräldrar, syskon och vikarier som varit här under året. Dagen började med att det spöregnade hela morgonen och mullrade i åskan, sen med tanke på rådande situation i.o.m covid-19 så hade vi sagt att vi skulle vara ute oavsett väder, så vi hade som förberett oss på att bli dyngsura och att alla finklädda kommer vara blöta rakt igenom, men det klarnade upp och blev faktiskt lite sol.
Vi startade med att vår rektor, Malin, hälsade alla välkomna för att sedan gå ner på lägdan och dansa runt midsommarstången tillsammans med alla syskon och föräldrar.
Vi har också som tradition att varje familj bakar/köper tårtor så att det räcker till alla som kommer, i år var det ju endast ett barn som ska sluta och vi tyckte inte alls att det var rättvist att den familjen skulle baka alla tårtor själv, MEN den fantastiska mamman gjorde det ändå! 10 stycken tårtor/glasstårtor hade hon mäktat med!

Det var många barn som gick flera vändor, och det förstår vi då det var extremt goda tårtor!
Efter att vi ätit alldeles för mycket av det goda så fick barnen leka lite fritt innan det var dags för Malin att säga några väl valda ord till vårt barn som slutar.
Där fick vi kämpa emot tårarna än en gång när vi dessutom fick en otroligt fin present av det barnet också.
Vi hörde att det mullrade i åskan återigen och innan det var dags för oss att avrunda så fick vi vår sommarpresent av styrelsen, en superfin väst med vår logga på!

Årets sommarfest är över och vi hoppas att alla barn, föräldrar, fröknar och medmänniskor får en härlig sommar och laddar upp inför kommande termin.